Pelle Svanslös i Amerikatt (1985)

Alternatieve titel: Peter-No-Tail in Americat

1 stem

Zweden
Animatie / Familie

geregisseerd door Jan Gissberg en Stig Lasseby
met de stemmen van Erik Lindgren, Ernst-Hugo Järegård en Ewa Fröling

Pelle Svanslös is een kat geboren zonder staart. Wanneer hij slaagt voor zijn examen op de universiteit van Uppsala wordt hij door neef Pelle Swanson uitgenodigd naar Amerikat te komen. Het land der onbegrensde mogelijkheden met volop lekkere dikke ratten, kortweg gezegd een beter leven. Pelle Svanslös ziet dat wel zitten, maar al snel spat dat denkbeeld uit elkaar als een zeepbel. Hij moet er alles aan doen om uit de handen te blijven van enge indianen en boze gangsters aan de andere kant van de Atlantische Oceaan.

avatar van baspls
Deze ken ik niet. Jammer dat ik hem nergens kan vinden.