Max Minsky und Ich (2007)

Alternatieve titels: Max en Ik | Max Minsky and Me

Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Anna Justice
met Zoe Moore, Emil Reinke en Adriana Altaras

De 13-jarige Nelly is de beste van de klas, behalve tijdens gym. Het woord 'sport' staat niet in haar woordenboek. Maar als uitsluitend het meisjes-basketbalteam wordt uitgenodigd voor een toernooi in Luxemburg, verandert dat plotsklaps. Niemand minder dan prins Eduard is de beschermheer van het toernooi en laat hij nu juist Nelly's prins op het witte paard uit haar dromen zijn. Nelly moet en zal in het team terecht komen. Ze roept de hulp in van een van de jongens uit de buurt, Max Minsky, die dagelijks op het basketbalveld te vinden is. Hij stemt in Nelly les te geven, indien Nelly zijn huiswerk maakt. Zo gezegd zo gedaan. Maar laat juist nu ook nog Nelly's Joodse moeder het plan hebben de bat witswa van Nelly te vieren. Waar vindt Nelly nog de tijd...en haar prins?

avatar van benthe
Geen hoogstaande film, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van tommykonijn
Sommige dingen zijn een beetje voorspelbaar. Verder zijn er niet echt grote minpunten aan de film. Het is best wel grappig soms, maar kent ook een vleugje Drama. Acteerwerk was ook aardig. Niet veel op aan te merken of over te zeggen. Gewoon een standaard vermakelijk, leuk familiefilmpje.

Een leuke moderne jeugdfilm met overtuigende jonge acteurs over de reguliere belevenissen, angsten en onzekerheden van kids van die leeftijd. In het bijzonder gaat het over ergens niet goed in zijn en daarmee gepest worden, maar ook de relatie met ouders en de thuissituatie komt aan bod. Een dromerig meisje en een sportieve jongen kunnen elkaar steunen door hun sterke kanten uit te venten.