Kein Bund fürs Leben (2007)

Duitsland

geregisseerd door Granz Henman
met Franz Dinda, Florian Lukas en Axel Stein

Basti wordt opgeroepen voor de militaire dienstplicht. Hij bedenkt allerlei redenen om afgekeurd te worden, en de oplossing komt uit de lucht vallen als hij tijdens de keuring Schleifer ontmoet. Schleifer heeft de urine van zijn aan diabetes lijdende vriendin meegenomen en verkoopt de helft aan Basti. Wanneer de keuringsarts de twee jongemannen feliciteert met hun zwangerschap, betekent dat hun grootste nachtmerrie: militaire dienst. In de kazerne delen de twee dienstweigeraars de kamer met een bont gezelschap, de zwijgzame Ufo, de ijverige Zonk, de kakker Justus, en Rambo-wannabe Nefzat. Het zestal vormt al snel een hecht team die de kazerne opschrikt met allerlei kattekwaad. Het zestal wordt echter uitgekozen om een vriendschappelijke wedstrijd te spelen tegen de buren, de Amerikaanse kazerne. De eer van de Duitse kazerne staat op het spel, en de vrienden worden flink onder hand genomen door de strenge en hard brullende majoor Hauptmann. Verliezen staat niet in zijn woordenboek.

Best aardig voor een zondag middag.

avatar van Scorpio11
Een Duitse leger komedie die soms erg grappisg is.