Summer of 8 (2016)

Komedie / Drama

geregisseerd door Ryan Schwartz
met Carter Jenkins, Michael Grant en Matt Shively

Acht middelbare schoolvrienden komen samen tijdens de laatste dag van de zomervakantie, in de hoop om de 'perfecte' dag te ervaren voor ze naar de universiteit gaan. Gedurende de nacht vertellen ze elkaar wat er in hun hoofd rond gaat. Wanneer de onvermijdelijke dag aanbreekt gaan de vrienden uit elkaar wetende dat ze wellicht nooit meer deze perfecte dag zullen meemaken.

Misschien wel een van de beste Coming of Age films sinds jaren! Veel mensen onderschatten deze film simpelweg omdat ze geen directe connectie met de boodschap van deze film hebben! De eerste keer dat ik Summer of 8 checkte zat ik net op het hbo (zit nu in mn tweede jaar), en geloof me: ik barste in tranen uit! Deze film is zo accuraat voor iedereen die simpelweg in de overgang zit van ' het kinderlijke leven' naar volwassenheid... Het raakt zoveel snaren tegelijk het is gewoon niet in woorden uit te leggen. Ik heb een aantal van mijn vrienden deze film laten zien en zij begrijpen precies wat ik bedoel! Sowieso 5 sterren no doubt!!