Drie Vrouwen (2005)

Alternatieve titels: Trois Femmes | Three Women

België
Documentaire

geregisseerd door Kristof Bilsen

'Als ik in de spiegel kijk, vind ik niet dat ik op mijn strafblad lijk.' Een portret van drie gedetineerde vrouwen in de gevangenis van Gent. Gokverslaafde Ankje is medeplichtig aan roofmoord, Yoko doodde met haar vriend hun zoontje en prostituee Niki vermoordde haar partner. Meer nog dan door wat ze hebben misdaan, leren we ze kennen als drie mensen die voelen, zien en denken. Een film over de dubbelzinnigheid van intimiteit en afstand van drie vrouwen die achter de tralies hun leven verder moeten zetten. Over de vragen die dat oproept, de verleiding, de weerzin.