Knife Edge (2009)

Thriller / Horror

geregisseerd door Anthony Hickox
met Joan Plowright, Jamie Harris en Tamsin Egerton

Als een succesvolle jonge vrouw met haar man en haar zoontje van vijf jaar oud weer teruggaat naar Engeland om daar een nieuw leven op te starten, kopen ze een oud huis op het platteland. Al snel ontdekken ze echter dat het huis een gruwelijk geheim bevat en het duurt niet lang voor hun nieuwe leventje een gruwelijke nachtmerrie is geworden.

avatar van finaldestiny
klinkt wel leuk... hou wel van zulk soort films

Techro
Slechte film, alles verloopt te snel (dag/nacht). Het acteer niveau is ook niet top. En het verhaal is te voor de hand liggend, dus je weet precies wat je moet gaan verwachten. Al met al...beetje tegenvaller en zeker geen aanrader. 1.5 ster voor de sfeer in de film

Best wel geslaagde thriller met een paar sterke schrikmomenten

Raffael77
Dit soort bellaberde films zouden verboden moeten worden inplaats van Autodrop.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Al vrij snel valt op dat ons geen meesterwerk wacht. De mistmachine tijdens de aankomst bij het huis in Engeland, maakt duidelijk overuren.Ook bijzonder is dat de mist zo weer weg trekt Verder valt er genoeg te genieten van dit 13 in een dozijn werkje. Het acteerwerk is best aardig en de film bevat een aantal goede schrikmomenten. Het voorspelbare aspect van hoe de vork in de steel zit, haalt de film een beetje naar beneden. Je hebt namelijk al vrij snel door wie hier minder onschuldig is dan hij lijkt. Toch enigszins vermakelijk en onderhoudend.

avatar van glimmerman2000
Wat simpel, maar toch redelijke film
Er zaten wat goede schrikmomenten in deze film
De locatie en de sfeer in de film, waren zeer goed

Best de moeite waard om eens te bekijken. Leuke film met een verrassende wending.

avatar van Noodless
glimmerman2000 schreef:
Wat simpel, maar toch redelijke film
Er zaten wat goede schrikmomenten in deze film
De locatie en de sfeer in de film, waren zeer goed
[quote][/quote

Inderdaad, maar ik geef voor een redelijke film toch een 6/10 en geen 4/10. Met je uitleg ga ik akkoord, maar ik vind het raar dat je dan maar een 2/5 geeft. Dat is een onvoldoende !

avatar van RickZ
het plot is wel aardig

avatar van Elineloves
Hoe zeer ik mijn best ook deed, de film bleef oninteressant. Aan het begin van de film dacht ik al te kunnen voorspellen hoe de rest zou verlopen, en ik zat er niet ver naast. Het acteerwerk daarin tegen vond ik ook niet om over naar huis te schrijven. Het is een veelgebruikt onderwerp, waar ze veel meer uit hadden kunnen halen.

Geen aanrader, jammer van mijn knusse donderdagavond.

1.5 *

goh alweer een film over gezin dat verhuisd naar the middle of nowhere en er blijkt iets kwaadaardigs te zitten
uiteraard met de welbekende spiegel scene

Een zeer spannende film, goede schrikmomenten. Als je er de tijd voor neemt om er echt in te komen, leef je er echt in mee!
er werd mij ook pas heel laat duidelijk, wie er hier nou de "niet zo aardige persoon" was, om het maar zo te zeggen. ik geef het 5 sterren, een echt boeiende film!

avatar van AtragicHero
van verschillende horrorfilms stukjes afgepakt, slecht acteerwerk en tot overmaat van ramp ook nog special effects die ze beter achterwege hadden kunnen laten..
de film is erg voorspelbaar maar het ergste is gewoon het acteerwerk.. komt helemaal niet overtuigend over, sterker nog.. begint op den duur zelfs irritant te worden

2 keer dat k wel schrok (geluid) en de omgeving is goed uitgezocht..

absoluut geen aanrader deze film!

Niet zo'n goede film. Zwak verhaal en er zitten maar een paar echte schrikmomenten in... geen goede horror.

avatar van handsomedick
Hele zwakke film, had er meer van verwacht.

avatar van _Daan_
Leuk tussen doortje niet echt spannend maar wel paar erg leuke schrik momenten

avatar van Richard_Voorhees
Dat deze man nog steeds films maakt. Achja, de films die ik van hem ken waren best vermakelijk, dus deze ga ik misschien ook nog eens kijken. Ik vond zijn Waxworkd I & II en Hellraiser III best aardig.

avatar van Starscream
Dit was dan ook echt een draak van een film

Simpel.

Een film die wel érg hard de clichés opzoekt. Die haunted house dingen zijn doorgaans al niet de meest boeiende films, deze weet echter zo weinig toe te voegen dat het al snel erg saai wordt.

Visueel nog redelijk sfeervol, maar ook dat wordt niet erg lang volgehouden. Het horror aspect van deze film blijft erg beperkt tot wat flauwe schrikmomentjes, het thriller aspect is jammer genoeg oersaai.

Deed mij wat denken aan Zwart Water, ook zo'n zielloze maar redelijk sfeervol gemaakte mislukking. De film zelf duurt niet al te lang maar toch was het laatste half uur er eigenlijk al teveel aan.

Leuk voor diehard genrefans maar verder een redelijk povere aanvulling van het genre te bieden heeft.

avatar van weberanja
Absoluut geen goede film, de schrikmomenten zag je gisteren al aankomen,het acteerwerk vreselijk,al met al een goedkope ripoff van andere slechte horrors.

Ik hou van dit genre en vind dit dan ook een top film. Prima camerawerk, Acteer prestaties ook niks mis mee.

avatar van DjFrankie
Prima tussendoortje, volop spanning en leuke wendingen al zijn ze wel voorspelbaar.