The House in the Square (1951)

Alternatieve titels: I'll Never Forget You | Man of Two Worlds

Verenigd Koninkrijk
Drama / Fantasy

geregisseerd door Roy Ward Baker
met Tyrone Power, Ann Blyth en Dennis Price

Een geleerde is geobsedeerd door het verleden. Hij ontdekt een manier om zichzelf naar de 18de eeuw terug te transporteren. Eenmaal daar ontmoet hij een mooie jonge vrouw, en wordt verliefd op haar.

avatar van Dogie_Hogan
Inmiddels op DVD verkrijgbaar; remake van 'Berkerley Square' (1933).

avatar van Mac Hammer Fan
Deze staat erg hoog op mijn verlanglijstje. Heb hem onmiddellijk besteld.

avatar van Mac Hammer Fan
Een kernfysicus reist doorheen de tijd om de vrouw van zijn leven te ontmoeten. Ofschoon hij uit de toekomst terugkeert naar het verleden loopt het helemaal niet af zoals hij verwacht had. Mijn hooggespannen verwachtingen werden toch niet volledig ingelost. Zeker geen slechte film, maar aan "Somewhere in Time" en "Time After Time" - twee fantastische films uit de jaren tachtig over mannen die hun geliefde ontmoeten tijdens een reis naar het verleden - kan hij niet tippen. Van Roy Ward Baker, die twee decennia later "The Vampire Lovers" en "Scars of Dracula" regisseerde. Het duurde ook even voor ik door had wie Dennis Price was. Ik kende deze acteur voorheen alleen van films uit de jaren zeventig.

avatar van Dutchfan
Al met al een heel aardige film,al zijn de decors soms wel een beetje erg goedkoop-ogend( denk aan de scene met Power en Blyth bij de fontein,voor het huis)
Ook de scene's in het laboratorium,op het begin van de film ogen heel oudbollig.

Het liefdesverhaal is mooi en ook wel overtuigend.

Acteurs zijn ook goed.

Het zou leuk zijn,als er een nieuwe versie van gemaakt word,het gegeven is erg boeiend.

avatar van matthijs_013
Een hele mooie film. Aanvankelijk dacht ik iets luchtigs te bekijken, maar vooral de tweede helft van de film is erg krachtig (met een indrukwekkend einde!). Power is top zoals gewoonlijk en ook Blyth maakt veel indruk.

Een geslaagd fantasierijk tijdreis-filmpje uit de fifties.
Omdat Peter zich soms verspreekt ontstaan er nogal wat amusante toestandjes maar het is de romantiek die het gebeuren zal domineren.
Ann Blyth, in hetzelfde jaar van haar lieve rol in "The Great Caruso", wordt netjes belicht waardoor ze er nog romantischer uitziet.
Eigenlijk is de tweede titel "I'll never forget you" geslaagder. Liefde is van alle tijden.
Minpuntje zijn vaak de decors, te opzichtig onecht.