La Ragazza del Palio (1958)

Alternatieve titels: Betoverende Blonde | La Blonde Enjoleuse | The Love Specialist

1 stem

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Luigi Zampa
met Diana Dors, Vittorio Gassman en Franca Valeri

Een meisje uit Texas wint de jackpot en gebruikt het geld voor een reis naar Italië. Haar auto komt stil te staan dichtbij Siena waar zij een knappe Italiaanse prins ontmoet. Hij denkt dat zij rijk is en zij gelooft hetzelfde van hem, maar in werkelijkheid zijn ze allebei blut. Hun romance bereikt het hoogtepunt op de traditionele paardenrace van Palio. Daar komt ze te weten dat de prins zijn rivaliserende jockey heeft omgekocht. Daarop neemt ze contact op met de eigenaar van dat paard en overtuigt hem het haar te laten rijden.