Porta un Bacione a Firenze (1956)

Italië

geregisseerd door Camillo Mastrocinque
met Milly Vitale, Alberto Farnese en Nino Besozzi

Simonetta verblijft in Florence voor het herstellen van een oogoperatie die ze ondergaan heeft in de Verenigde Staten. Ze ontmoet de beeldhouwer Alberto. Hij wordt aan haar voorgesteld door een oude graaf, die een vriend is van haar vader. Spoedig worden Simonetta en de beeldhouwer verliefd, maar zijn model Maria - die ook van hem houdt - probeert een relatie tussen hen te verhinderen. Wanneer Simonetta na een auto-ongeval tijdelijk weer blind is, vindt ze het beter om weg te gaan. Alberto betreurt haar beslissing.