In Utero (2015)

Alternatieve titel: Life before We Know It

Documentaire

geregisseerd door Kathleen Man Gyllenhaal

Documentaire die op zoek gaat naar één van de grootste mysteries van het menselijke leven. Hoe verloopt het leven in de baarmoeder en wat voor blijvende impact heeft dit op ons verdere leven? De film doet dit aan de hand van drie vragen: hoe worden we gemaakt? Wie zijn we? En waarom zijn we wie we zijn? We zijn immers niet enkel het resultaat van een samensmelting van genen, maar ook van onze omgeving.

Must see
voor jong en oud! Boeiende en spannende documentaire over de essentie van ons menszijn. Diepgang en gelaagdheid, boordevol mooie beelden en informatie, een film om meer dan eens te zien!
Hoewel de titel de indruk wekt dat het meer om het leven in de baarmoeder gaat, toont de film veel mooie dwarsverbanden met gezondheid, met trends in de samenleving, met symboliek in films als The Matrix, Alice in Wonderland, Alien. Met toelichting van deskundigen en wetenschappers. Spannend om te zien hoeveel invloed de wisselwerking met onze omgeving op ons heeft, vanaf het allerprilste begin!

avatar van Verhoeven
Klinkt als iets voor mij.

Ongelofelijk mooie en waarachtige documentaire over het belang van onze vroege (zelfs prenatale) ontwikkeling, en de impact die dat heeft op de rest van je leven. Tegelijk een inkijkje in de nieuwste inzichten van de 'maakbaarheid' van genetische eigenschappen, de epigenetica. Zeer aan te raden voor iedereen die in de diepte van het menselijk leven geïnteresseerd in. Mooie verwijzingen naar the Matrix, Alien-trilogie, Alice in Wonderland en Superman.