Curse of the Stone Hand (1964)

Horror

geregisseerd door Jerry Warren en Carlos Hugo Christensen
met Ernesto Vilches, John Carradine en Chela Bon

Er heerst een vloek op het landgoed Kent, waar stenen handen in de grond gevonden worden. Eigenaar Robert Brown wordt naar de financiële afgrond geholpen en besluit om toe te treden tot een geheime organisatie, die zijn schulden zal betalen. Alleen als elke keer iemand toetreedt tot de organisatie moet een ander lid worden vermoord. Als op een gegeven ogenblik Roberts naam wordt gekozen, blijkt hij verbaasd te zijn als zijn beste vriend degene is die gekozen is om hem te doden. Jaren later is het huis in handen van een stel met een zoon, die opgroeit tot een sadistische tiran na de dood van zijn ouders.

avatar van stephan73
Verhaal-technisch schijnt het een ramp te zijn (wat wel te zien is aan het plot). Dit komt omdat pulp-producent Jerry Warren twee totaal verschillende films uit Chili aankocht en daar wat scenes bij schoot die uiteindelijk deze film werd!