Werewolf in a Women's Prison (2006)

Horror

geregisseerd door Jeff Leroy
met Domiziano Arcangeli, Victoria De Mare en Al Burke

In het derdewereldland Canpuna wordt Sarah Ragdale, die samen met haar vriend aan het kamperen is, aangevallen door een weerwolf. Ze wordt vervolgens wakker in een gevangenis en komt tot de ontdekking dat haar vriendje aan stukken is gescheurd door de wolf en zij de enige verdachte is. Niet veel later ontdekt Sarah tevens dat ze gebeten is door de weerwolf. En die beet brengt bijzondere gevolgen met zich mee.

avatar van Draconian
Ik heb ook een versie gezien met dezelfde titel en verhaal. Het was meer seks dan horror en een verschrikkelijke b film.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ge-wel-dig!

Kan hier enorm van genieten. Het verbergt z'n lage budget geen moment maar exploiteert er lustig op los. Een female prisoner verandert in een weerwolf... zoveel stront kan de ventilator bijna niet aan. Aardig wat nudity en meer dan genoeg smakelijke gore. Een erotische weerwolf slasher, eigenlijk Geniaal!

Echt niet voor iedereen weggelegd, want zoals ik al eerder zei: het verbergt z'n gebreken niet. Het heeft de kwaliteit van een pornofilm maar de inhoud van een heerlijk horrorwerkje. Deze combinatie bevalt mij enorm en daarmee heeft hij een plek verovert in m'n top 10 van films die het lekker old school houden.

Tony's Cinema Trash: Halloween month special #2 - tonypulp.blogspot.com

Niets is zo old school als een weerwolf, toch? En de Women in Prison setup brengt ons terug naar de jaren 70, de gouden exploitation jaren.

avatar van Noodless
Deze B-film kon ik wel smaken. Het is een soort combinatie van de vrouwen Prisons films uit de jaren 70 met American Werewolf in London. De film verveelt geen moment. Er valt genoeg te beleven en ondanks het lage budget is het allemaal nog best aan te zien. Alleen de setting had toch wel wat beter gekund. Dat zag er allemaal maar zielig uit. Maar voor de rest is het wel een leuk verhaal, wat zegt nu zelf...een vrouwelijke weerwolf in de gevangenis....een crazy idee, maar het pakt goed uit. Tempo ligt hoog en het geheel is luchtig om te volgen zonder dat het eigenlijk echt flauw wordt. Ook de gore en naakte dames zijn rijkelijk aanwezig in deze horrorprent. 6/10

avatar van alexspyforever
Deze film is zeker niet slecht voor zijn lage budget. Ondanks dat je deze film niet omwille van het verhaal en misschien ook niet omwille van de horror gaat kijken, zit er wel degelijk goede gore in. Bij een women in prison film gaat het vooral om het vrouwelijk naakt, tenzij het van regisseur Jack Hill komt die enkele brave wip films afleverde met de niet zo talentvolle Pam Grier.
Bij deze film zijn er blote borsten bij de vleet, ook is er genoeg gore om de gorehound tevreden te stellen. Het probleem is een beetje de duur. Een film als deze hoeft heus niet langer dan 70 minuten te duren. Vooral dat einde was iets teveel gerekt en die American Werewolf in London scènes had men er gewoon uit kunnen laten. Het heeft inderdaad de looks van een pornofilm en er deden wel degelijk enkele pornoactrices mee (of alleszins toch eentje waarvan ik het zeker weet). Beetje vergelijkbaar met de softcore van Seduction Cinema maar zonder de flauwe grappen en betere gore. De seks in de weerwolffilm is echter uitermate braaf, dat had wat stomender gemogen.