• 8.252.232 stemmen

Alternatieve titel: Nuodėmės Užkalbėjimas

Oorsprong: Litouwen

Geregisseerd door: Algimantas Puipa

Met onder meer: Rasa Samuolytė, Kostas Smoriginas en Aleksas Kazanavičius

IMDb beoordeling: 7,0 (739)

Oorspronkelijke taal: Litouws

Plot Whisper of Sin

Vika, een jonge journaliste wordt verliefd op priester Paulius, een man die verscheurd wordt tussen zijn geloften en de lusten voor de vrouw die hij ontmoette bij het verzorgen van haar stervende man in een instelling. Na de poging van de priester om de affaire af te breken is Vika belust op wraak.

image

avatar van Frans Sarneel

Frans Sarneel

Gisteren deze film gezien op het Litouws Filmfestival bij Lumen in Delft. Qua acteerprestaties en verhaal is het geen echt meesterwerk, maar zeker ook niet slecht. Ik kan me wel voorstellen dat het gegeven van een priester die zich 'niet helemaal' conform het celibaat gedraagt in het nog behoorlijk godsdienstige en conservatieve Litouwen wel voor enige opschudding heeft gezorgd.

De teloorgang van de hoofdpersonen en de ontknoping van het verhaal zijn zeker aangripend. Al bij al toch wel een aanrader, deze film!