• 8.252.129 stemmen

Western | 82 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Frederick De Cordova

Met onder meer: Audie Murphy, Joan Evans en Robert Sterling

IMDb beoordeling: 6,4 (565)

Plot Column South

"Against treason and Navajo fury the U.S. cavalry rides !"

Luitenant Jed Sayre, gestationeerd in het Navajogebied, heeft een goede verstandhouding met de plaatselijke indianen, waaronder opperhoofd Menguito. Maar zijn nieuwe commandant Lee Whitlock is van het type "slechts een goede indiaan is een dode indiaan". Toch weet Jed Lee te overtuigen en krijgt zelfs een relatie met Lee's zuster Marcy. Nieuwe complicaties ontstaan bij de komst van brigadegeneraal B.N. Stone van de Zuidelijken.

imageimage

Trooper Vaness

Lt. Posick

avatar van trebremmit

trebremmit

Matige cavalarie western, veel gepraat en weinig sfeer en actie.

Murphy is zoals altijd prima en en er zijn veel bekende gezichten te zien maar nergens stijgt de film boven de middelmaat uit.

Jammer dat de dvd een matige beeldkwaliteit heeft, vaal en weinig kleur, want de film is geschoten in Apple Valley, California en dat is een ongebruikelijke plek voor een western. Dat had wel een betere kwaliteit verdiend.

stinissen (crew films & series)

Uitstekende Cavalarie western die er goed uit ziet en een lekker snel verhaal heeft, Dennis Weaver als de indianen hoofdman Menguito is bijna onherkenbaar. Verder zo als vaak weer een goede rol van Audie Murphy als Luitenant Jed Sayre en voor het vrouwelijke schoon Joan Evans ( was niet mijn keus geweest).

avatar van mr rumson

mr rumson

Ik kan mij wel vinden in de review van trebremmit

Over het algemeen is deze western aan de saaie kant te veel gebabbel .

En de weinige actie stelde ook niet zoveel voor.

Gelukkig heeft Murphy genoeg andere goede westerns gemaakt om van te genieten .

Deze helaas maar weer snel vergeten .