The Toll of the Sea (1922)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Chester M. Franklin
met Anna May Wong, Kenneth Harlan en Beatrice Bentley

Wanneer Lotus Flower, een jonge Chinese vrouw, aan wal een bewusteloze man ziet aandrijven, haalt ze hulp. De man is Allen Carver, een Amerikaan die het land bezoekt. Ze worden verliefd en Carver belooft haar mee te nemen naar zijn vaderland. Maar Carvers vrienden weerhouden hem hiervan en hij keert alleen terug. Als de twee elkaar weer ontmoeten, is er veel veranderd en de reünie blijkt moeilijk voor ze te zijn.

avatar van stephan73
Een vroege Technicolor film!

avatar van Querelle
Beknopte variatie op Madame Butterfly, in kleur!? Nou ja, het is niet zoals het in de jaren 30 is bij sommige films. Maar ik wist niet dat ze in 1922 al zo ver waren.

avatar van Dogie_Hogan
Inmiddels ook op DVVD verkrijgbaar.