Ôoku (2006)

1 stem

Japan

geregisseerd door Toru Hayashi
met Yukie Nakama, Yuko Asano en Yumi Asou

O-oku is een kleurrijk paleis drama dat zich afspeelt in 1713, als Japan geregeerd wordt door de pas vijfjarig Shogun. Terwijl in Edo populaire cultuur bloeit, heersen er in het paleis nog de oude zeden en de vrouwen hebben het er voor het zeggen. Onder hen Teneiin, de weduwe van de vorige Shogun, en Gekkouin, moeder van de jonge Ietsugu. Het paleis raakt in de ban van intriges tussen beide vrouwen die elkaar willen beschadigen om macht over het shogunaat te verkrijgen.

avatar van Onslaught
Zeer mooie drama.

Erg mooie productie en goed geacteerd. Je krijgt een mooi beeld van wat er in het Edo paleis gebeurt maar ook van erbuiten.