The Spider (1945)

Misdaad / Mystery

geregisseerd door Robert D. Webb
met Richard Conte, Faye Marlowe en Kurt Kreuger

Een ex-politieman, nu privédetective, wordt ingehuurd door een vrouw als tussenpersoon tussen haar en haar partner. Naar aanleiding van de informatie over een belangrijke brief, nodigt de privédetective deze partner uit in zijn appartement om deze brief in ontvangst te nemen, als nog iemand zijn appartement binnen sluipt. Terwijl de detective in een andere kamer is wordt de vrouw vermoord. Uit angst voor valse beschuldigingen brengt de detective de vrouw naar haar eigen flat, maar de politie komt daar achter en hij wordt alsnog verdacht. Hij moet de dader en het motief achterhalen voordat de politie hem arresteert.