Unholy Rollers (1972)

Alternatieve titel: Leader of the Pack

Actie / Drama

geregisseerd door Vernon Zimmerman
met Claudia Jennings, Louis Quinn en Betty Anne Rees

Karen wil meer actie in haar leven en besluit om haar baan op te zeggen en te gaan skaten voor een rollerderbyteam. In het team ontstaat er wrijving, vooral tussen Karen en sterspeler Mickey. Karen bewijst dat ze een goede speler is, maar weigert een teamspeler te zijn. Als ze zich een weg naar de top skate, haalt ze de woede van haar team en de eigenaar daarvan op de hals.

avatar van VanRippestein
Exciting roller derby action film! Claudia Jenning speelt een compleet lijpe Karen die zich een weg naar de top beukt, schreeuwt en schopt. Daar maakt ze geen vrienden mee. Ze wordt populair bij het publiek maar haar team keert zich tegen haar.... De roller derby wedstrijden zijn cool gefilmd (met POV shots vanaf de baan!), de personages grappig, en er zit veel rockabilly/rocknroll muziek in om de vaart er lekker in te houden. Naar het schijnt lift de film mee op Kansas city Bomber. Of ik daar net zo van zal genieten als van deze Corman comedy/action knaller weet ik niet, want deze film is juist zo charmant door z'n ondeugendheid en exploitatie factor. Erg van genoten.