Le Lit à Deux Places (1965)

Alternatieve titels: Racconti a Due Piazze | The Double Bed | Een Bed voor Twee | Le Lit à 2 Places

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Jean Delannoy, François Dupont-Midi, Alvaro Mancori en Gianni Puccini
met Sylva Koscina, Michel Serrault en France Anglade

Misverstanden, leugens en grappen zijn het onderwerp van deze verzameling van vijf komische verhalen. 1) Wanneer er geen plaats meer vrij is in een pension wordt een groep mensen gedwongen om in dezelfde ruimte te slapen. 2) Een vrouw lijkt haar echtgenoot aantrekkelijker te vinden wanneer hij ervan verdacht wordt een seksmaniak te zijn. 3) Van een vrouw, die een som geld van haar broer verwacht, denkt men dat ze een prostituee is. 4) Een man beweert gestorven te zijn en laat zijn vrouw tippelen om het geld voor de begrafenis te verdienen. 5) Een gekke man wil aan de toekomstige echtgenoot van zijn zuster zijn "gedrag" demonstreren voor de eerste huwelijksnacht...