Gli Eroi del Doppio Gioco (1962)

1 stem

Italië
Komedie / Oorlog

geregisseerd door Camillo Mastrocinque
met Mario Carotenuto, Wandisa Guida en Carlo D'Angelo

Een fascistische leider van een stad, in centraal Italië, en twee van zijn zonen zijn actieve verdedigers van het fascisme. Benito, de derde zoon, keert gewond van het Russische front terug. De bittere ervaring van de oorlog staat hem toe om de valse en opportunistische houding van zijn familie te zien. In Bologna ontmoet hij Luciana, de dochter van een fascistische bevelhebber. Korte tijd daarna, wanneer Benito beslist zich bij de aanhangers aan te sluiten, volgt Luciana hem. Op het einde van de oorlog probeert de familie van Benito haar afgelopen politieke activiteiten te verbergen en verraadt hun medefascisten.