Tawipop (2004)

Thailand
Romantiek / Fantasy

geregisseerd door Surapong Pinijkhar
met Vanchart Chunsri, Florence Faivre en Pisek Intrakanchit

Een spiegel verbindt twee werelden: het moderne Bangkok en het Bangkok onder Rama IV. De archivaris Maneechan ontvangt via de Thaise ambassade in Parijs een mysterieus reisverslag van de Franse naturalist Francois Xavier, over het Siam ten tijde van Rama IV. Ze raakt gefascineerd door het schaduwrijke beeld dat het document van de periode oproept en als ze terugkeert naar haar geboorteland komt ze terecht in het midden van de 19e eeuw. Zo kan ze uit eerste hand de achtergronden van het document onderzoeken en raakt betrokken in het leven van haar culturele voorouders.