Blizhniy Boy: The Ultimate Fighter (2007)

Alternatieve titel: Blizhniy Boy: Final Fight

Verenigde Staten / Rusland
Actie

geregisseerd door Erken Ialgashev
met Cung Le, David Carradine en Bolo Yeung

De jonge vechtersbaas Erik raakt verstrengeld in de corrupte wereld van de maffia. Hij wordt hierdoor gedwongen om deel te nemen aan een martial arts toernooi met de beste vechters van de wereld. Hierbij krijgt hij de hulp van een Kazachstaanse leraar.

avatar van pascal83
Dat gaat legendarische scènes opleveren met Bolo en David.

avatar van 606
klinkt erg spannend

avatar van Captain Pervert
Deze film is echt een natte droom voor liefhebbers van B-acteurs.

Cary Tagawa (Kickboxer, Rising Sun), Bolo Yeung (Enter The Dragon, Bloodsport, Double Team), Gary Busey, Eric Roberts, David Carradine... De enige ontbreekt is Seagal of Van Damme.

Verder een erg obscure Kazachstaanse productie, met een uit marketingoogpunt slechte titel, en ook erg vreemd dat de film volgens IMBb in januari 2007 uitgebracht zou worden. Het is inmiddels al bijna januari 2008. En nog steeds hebben we niks van deze film vernomen...

avatar van 606
poster lijkt op enemy mine
behalve die ene man ervoor die andere wel

avatar van Captain Pervert
Hij is uit, volgens IMDB, maar ik zou niet weten waar je 'm kan kopen, huren of pindakazen.

avatar van filmfan1967
De martial arts en B-film fans wachten inmiddels al jaren op deze film. De trailer is hier te vinden: BLIZHNIY BOY-THE ULTIMATE FIGHTER Movie Site - ultimatefighter.republika.pl

Geen producent zou zo'n film af op de plank laten liggen. Ik vrees dan ook dat Blizhniy Boy de weg aan 't volgen is van de Gary Daniels film "Ides of March" / "Ultimate Target", een film waar de fans ook al jaren op aan het wachten zijn, ondanks dat die af is en die vermoedelijk nooit zal uitkomen, waarschijnlijk omdat de productiemaatschappij failliet ging. Op het message board op imdb meldt namelijk iemand dat acteurs in Blizhniy Boy niet werden betaald.

avatar van SeamanNL
Weet iemand toevallig wat de staat is van deze film? is deze uberhaupt uitgebracht?..ik (En ik zal vast de enige niet zijn) wacht al lang op deze film..

avatar van filmfan1967
De film is op Russische sites te vinden (als je met de Russische titel Ближний бой zoekt, zie o.a. http://my-hit.ru/film/12643/online), helaas alleen in een Russische nasynchronisatie. De film is dus wel af, maar of we hem ooit in het Engels zullen zien??

Op imdb krijgt ie alvast een mooie score mee. Dus hij is wel degelijk (ergens) te zien.