Gei Sun Yan (2007)

Hongkong / China
Thriller

geregisseerd door Ping Ho
met Nick Cheung, Anthony Wong Chau-Sang en Bingbing Fan

Cheung Yui is 24 jaar oud en heeft een ongeneeslijke ziekte. Zijn stiefbroer Cheung Siu Chun heeft hij al jaren niet meer gezien, na een fatale brand die plaatvond in zijn ouderlijk huis waarbij zijn ouders omkwamen. Na jaren verschijnt hij plotseling opnieuw. Hij is bezig met huwelijksvoorbereidingen waarbij zijn weeshuisvriend Ho Lok betrokken is. Cheung Yui ontmoet intussen Ching Sing, die zwaar aan het drinken is om aan zijn alledaagse beslommeringen te ontkomen. Tot verrassing van Cheung Yui ziet hij bij Ching Sing dezelfde camera liggen als die zijn vader vroeger had voordat thuis de grote brand plaats vond. Op zijn vraag hoe hij eraan komt, antwoordt hij: "Siu Chun" heeft hem aan mij verkocht.