Time Bomb (2006)

Canada / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Stephen Gyllenhaal
met Angela Bassett, David Arquette en Fajer Al-Kaisi

De Binnenlandse Veiligheidsdienst krijgen te horen dat er binnenkort bij een groot sportevenement in Washington, D.C. een bom zal ontploffen. Veiligheidsagent Michael Bookman en zijn team krijgen de opdracht om dit te verijdelen...

Dit is geen goede film. Overdreven geacteerd, slecht gemonteerd en de gebeurtenissen zijn aan de ene kant voorspelbaar en aan de andere kant onlogisch.

Hij krijgt van mij geen sterren, heb tijdens de films zelfs getwijfeld om hem af te zetten, dat is niet best voor een thriller.

Ondanks dat de film vrij voorspelbaar was viel hij niet tegen.

Is de moeite van het kijken wel waard.

avatar van too-sweet
Ik vond dit wel een mooie film. Heeft de vaart er goed in,is meteen al spannend.
Het verhaal is niet echt origineel,maar de uitwerking daarintegen vond ik toch wel goed hoor!
Je blijft iedereen verdenken en het is tot het laatst toe spannend.
Ik vond juist omdat je de verslaggever van de wedstrijd steeds tussendoor hoort het spannend blijft en er een bepaalde tijdsdruk hierdoor heel goed overkomt.
Goed acteerwerk. Ik zou het inderdaad ook geen triller noemen,maar meer een actie/drama Maar goed dat maakt voor mij de film niets minder goed.
Ik heb me prima vermaakt met deze film.

avatar van inevitable
Lekker spanned goed vermaak!

avatar van BlueJudaskiss
Stephen Gyllenhaal als in de vader van Maggie en Jake?

Artbij schreef:

ben ik het totaal mee eens

Slecht geacteerd door David Arquette. Slap verhaal en erg voorspelbaar. Mischien leuk voor een zondagmiddag als je niets te doen hebt.

Raffael77
Prima film. Had er slechte gedachte over maar toch gekeken en zeker de moete waard. Best spannend. Soms wat voorspelbaar maar in het geheel is het een leuke film.

Beeldmontage is iets te snel. Het lijkt alsof ze 3 uur beeldmateriaal in 1,5 uur wilden proppen. Sommige stukken zijn inderdaad onlogisch. David Arquette rent 5 min achter dader aan en belandt op het dak op een bijzondere plek (hij had immers moeite om die plek te vinden). Bazin van David zegt ineens ik wil de bommenexpert "now" en deze staat ineens naast David. Alles lijkt goed te gaan in de film, het acteerwerk is niet schitterend (mij iets te gemaakt met een onechte intonatie). Die Amerikaanse vlag in beeld op het eind maakt het dan weer Amerikaans chauvinistisch.
De film kijkt wel lekker weg. Een 2e keer bekijken hoeft niet voor mij.
Ik geef de film een 2,5

avatar van Ché Cliché
Film kijkt zeker lekker weg en geeft wel wat spanning. Maar goed is anders. Arquette kan er echt geen hol van en ook ik vind de beeldmontage veel te rap. 2,5 ster voor een niet geweldig filmpje.

avatar van cafe1900
Heb deze film de vorige week op t.v. gezien, was best wel 'n aardige film om 'n koude avond mee te vullen.

Heeft het niveau van de Amerikaanse FBI tv serie van weleer. Goedkope film denk ik. Vond David Arquette slech gecast. Geen bioscoopfilm als je het mij vraagt. Had ook van die pauzes in de film waarbij het beeld op zwart springt. Kwam in het verleden ook vaker voor bij Amerikaanse tv series. Dallas bijvoorbeeld. Bij aanvang van de film is het einde al bekend.

avatar van Antina
Redelijk voorspelbare film, veel hectiek, weinig actie. Ik vond het ook meer op een serie lijken. Het was een leuke opvulling van de avond maar niet een film die je echt gezien moet hebben.

avatar van Carlos Olivera
Vermakelijk maar ook niet meer dan dat.

avatar van Killerbert
redelijke film, vermakelijk
helaas weinig actie
de film had beter gekund

magere 3*

avatar van planet_of_death
Erg goedkope film, die zich kan meten met de kwaliteit van een gemiddelde aflevering in een actieserie. Matige acteerprestaties, dom verhaal en een heleboel cliché´s.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Echt spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Acteur (geen bekende) David Arquette
speelt goed...
Mooi HD kwaliteit, maar af en toe geruis...
Prima achtergrond geluid...
Ondanks een slechte cijfer, vind ik toch een
goede film, spannend...

avatar van 606
Decec schreef:
Acteur (geen bekende) David Arquette
Niet ? Hij heeft in alle Scream films gespeeld als
Dwight 'Dewey' Riley die politie agent.

avatar van Decec
@606, Scream heb ik niet gezien.
Ik kan me niet herinnering, wel enige film Cruel Doubt gezien,
maar zijn gezicht David niet gezien...