Storm of Emotions (2006)

Israël
Documentaire

geregisseerd door Yael Klopmann
met Walfisch Asaf, Uri Bar Lev en Hagay Dotan

Hoe is het om als Israëliër je landgenoten uit te moeten zetten? Joodse politieagenten en soldaten stonden voor dit dilemma bij de evacuatie van de Gazastrook in augustus 2005. "Storm of Emotions" schetst een beeld van een 'mission impossible' voor Israëlische wetshandhavers. De documentaire volgt een aantal hoofdpersonen, van opperbevelhebber Uri Bar-Lev tot de piepjonge sergeant Notar Cohen, bij de voorbereidingen op en uitvoering van één van Israëls meest complexe 'militaire' missies ooit: de ontruiming van de kolonies in de Gazastrook. Tijdens de evacuatie stuiten de uitvoerders van het democratisch tot stand gekomen besluit op woede, haat en verbittering, maar ook op berusting, begrip en mededogen.