• 8.229.631 stemmen

Alternatieve titel:

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Myung-se Lee

Met onder meer: Gang Dong-won, Lee Yeon-hee en Gong Hyo-jin

IMDb beoordeling: 6,2 (465)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Over M

Schrijver Min-woo lijdt aan geheugenstoornissen, wanneer hij een schijnrelatie aangaat met een mysterieus meisje. Hoe meer hij haar ontmoet, hoe vaker er vreemde dingen gebeuren. Deze gebeurtenissen zorgen er voor dat hij vervlogen herinneringen aan zijn eerste liefde herbeleefd.

imageimage

avatar van wei

wei

Wie het snapt mag het zeggen. Na ongeveer 20 minuten probeerde ik dan al mijn kijkinstelling bij te stellen en me mee te laten sleuren in het mysterie. Dat lukte maar ten dele. Soms slaagt de film erin een leuke comic-noir achtige sfeer te creeren, maar de overdaad aan ideeen en gebrek aan focus maken er toch een rommeltje van waar je uiteindelijk moeilijk je aandacht bij kan houden. Of ik begrijp er helemaal niks van, dat kan natuurlijk ook.

avatar van Priller

Priller

Films waarin Lee Yeon-hee een rol speelt staan sinds kort op mijn lijstje. Na Hello Schoolgirl en A Millionaire's First Love heb ik ditmaal gekozen voor M. Sommige recensies op het internet zijn hard, andere dan weer lovend. Maar ik sluit me aan bij laatstgenoemde en geef 3 sterren.

Zoals de beschrijving reeds aangeeft, gaat het over de herinnering aan een vorige liefde. Best wel jammer dat men dit reeds meegeeft op Moviemeter want daar ligt (mijns inziens) de clue van het verhaal. Initieel begreep ik niet veel van de film, noch van het feit waarom de man hallucineert over een jonge vrouw. Maar naar het einde toe krijgt de kijker wel te zien wat er gebeurde.

Los van het verhaal gaat mijn voorkeur eveneens naar sommige mooie beelden door de film heen. Het steegje blijft alvast een tijdje in m'n geheugen hangen...