Dritte Halbzeit (2005)

Alternatieve titel: Vom Schaukeln der Dinge

Duitsland
Documentaire
80 minuten / 55 minuten (tv-versie)

geregisseerd door Beatrix Schwehm
met Rudolf Höhn

Cabaretier en auteur Rudolf Höhn staat op het hoogtepunt van zijn carriere. Hij is lid van de immens populaire cabaretgroep Münchner Lach- und Schießgesellschaft en zijn solo-produktie ontvangt louter positieve kritieken. In 1997 echter valt zijn droom in duigen als bij de 48-jarige Höhn de ziekte van Parkinson wordt geconstateerd. Na vele jaren besluit Höhn een nieuwe droom te verwezenlijken: opnieuw succes op de toneelplanken vergaren met een cabaret-ensemble bestaande uit louter gehandicapten en chronisch zieken.

avatar van gerwinmaster
GE-WEL-DIG