A Cool, Dry Place (1998)

geregisseerd door John N. Smith
met Vince Vaughn, Monica Potter en Joey Lauren Adams

Russell Durrell, advocaat en basketbalcoach van de plaatselijke school, staat in voor de opvoeding van zijn vijfjarige zoon Calvin nadat zijn vrouw Kate hem in de steek liet. Als Russell verliefd wordt op Beth Ward, de assistente van een dierenarts, duikt zijn ex-vrouw plots op. Ze wil meer tijd doorbrengen met haar zoon en besluit om een tijdje in hun dorp te blijven.

Mooie film, mocht nog wel een uurtje doorgaan van mij. Werd even helemaal in het wereldje gezogen.
Een erg simpele film/formule (maar het werkt wel) met een goeie cast.
3.5 ster aan het randje van de 4. Misschien na nog 1 maal gezien te hebben of kijkend hoelang de film nog in mn hoofd zit dat ik er een 4* van maak.

Nou, ik vond het wel heel heel heel erg standaard allemaal. Best okee nog als je niks te doen hebt en in de goede makkelijke-hangfilm-bui bent, maar toch niet genoeg voor een voldoende.

En die titel, het komt ook door die titel, anders had-ie misschien nog wel een halfje hoger gekregen, maar jekkie. Doet me teveel aan luierreclames denken.

Gisterenavond stond er over deze film nog geen bericht op de site. Ik heb me zonder al te veel verwachting voor de tv geïnstalleerd.

De cast was voor mij totaal onbekend. De acteerprestatie daarentegen juist geweldig. Zeker vader en zijn zoontje zetten iets moois neer.
Het verhaal vind ik eigentijds en geloofwaardig genoeg.
Ik heb me prima vermaakt!

Heeft iemand begrepen waarom hij het basketball-team traint
(als invaller) ipv dat hij bijv trainer is van het elftal van zijn zoontje?

Was een mooie film, vond ook inderdaad dat vader en zoon iets moois hebben neergezet. Had zelfs de tijd niet meer in de gaten, dus dan vind ik het een goede film. Iets minder vond ik de dierenartsassistente, ik werd een beetje kriegelig van dat zeurderige stemmetje.
Maar de film krijgt van mij een 4

avatar van Summer
Vind het een van de mindere films van Vaughn... zie hem liever in de rol van Lester in Clay Pigeons!

kArIzMa_TuRk
een niet zo'n populaire film van Vince maar vond deze film zo slecht nog niet.. is gewoon leuk om hem een keer gezien te hebben... Vince deed het zoals altijd het weer goed, verhaal was.. niet slecht, was redelijk.. krijgt een 3*** bij mij..

avatar van nightbreed
Tja, typisch zo'n film die je 1 keer ziet en niet slecht maar ook niet goed vindt. De relatie tussen de vader en zoon komt zeer kunstmatig over. Het acteerwerk was middelmatig. Joey Lauren Adams leek wel op een mislukte kruising tussen Jennifer Tilly en Renee Zellweger, en Monica Potter deed me erg denken aan Julia Roberts. Van de acteurs vond ik Potter met kop en schouders boven de rest uitsteken, alleen zij wist een ruime voldoende te scoren. Het eerste uur van de film was cliche en dus nogal saai en voorspelbaar. Gelukkig kwam er toen een wat sterkere periode maar het einde kon zelfs een blinde natuurlijk voorspellen.

Prima drama film, niks meer en niks minder..