Rocambole (1962)

Italië / Frankrijk
Avontuur / Misdaad

geregisseerd door Bernard Borderie
met Channing Pollock, Edy Vessel en Nadia Gray

Rocambole, alias Graaf Chamery is een gentleman maar ook een dief. Zijn gezworen vijand is de Pruisische baron Keller, een wapenfabrikant, die niet alleen oorlogszuchtig is maar ook een rivaal in zijn liefde voor Cleo, een gevierde ballerina van de Opéra. Wanneer Rocambole het leven van de Franse President van de Republiek redt, verkiest de politie, die op het punt stond om hem te arresteren, zijn dood aan te kondigen en de algemene lof van de redder aan graaf Chamery te geven. Slaagt Rocambole erin ook nog Keller te verslaan?

avatar van Mac Hammer Fan
De Franse poster is ook niet mis.

Blijft een twijfelgeval. De film is in het Frans, maar Italië is het eerste productieland.