La Notte del Grande Assalto (1960)

Alternatieve titels: Dans les Griffes des Borgia | The Night of the Great Attack

Italië / Frankrijk
Avontuur / Drama

geregisseerd door Giuseppe Maria Scotese
met Agnès Laurent, Fausto Tozzi en Kerima

1500 voor Christus: Graaf Fabio en zijn zuster Isabelle leven in het familiekasteel. Marco Sforza verneemt dat er een complot tegen Fabio wordt gesmeed en probeert hem te waarschuwen, maar hij komt te laat. Marco wordt verliefd op Isabelle. Helaas wordt het meisje gedwongen te huwen met een Borgia, één van de moordenaars van haar broer. De twee beroemde Italiaanse families, de Sforzas en de Borgias, besluiten een bloedige en dodelijke strijd te leveren. Slaagt Marco erin de Borgias te overwinnen en de droom van zijn liefde te realiseren?