Operazione Kappa: Sparate a Vista (1977)

Alternatieve titels: Day of Violence | Giorni di Violenza

Italië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Luigi Petrini
met Mario Cutini, Marco Marati en Maria Pia Conte

Joe Arbelli, die bevriend is met Paolo Soprani, vertelt hem dat zijn meisje Anna, niet met hem wil vrijen. De twee jongemannen gaan naar Anna's flat en verkrachten haar. Wanneer haar buurman tussenbeide komt vermoorden ze hem. Het tweetal wordt nu gezocht door de politie. Zij gaan een restaurant binnen en daar gijzelen ze vijftien mensen. Ze chanteren Inspecteur Aldobrandi van de Politie, die het gebouw heeft laten omcirkelen en vragen hem een miljoen dollar in goud.

avatar van brucecampbell
Uitstekende misdaadfilm met sleazy en gewelddadige randjes.
Twee mannen verkrachten twee vrouwen waarvan ze er één vermoorden. Daarna slaan ze op de vlucht waarbij ze een groep mensen gijzelen en losgeld eisen. Het verhaal toont wat overeenkomsten met Dog Day Afternoon, maar weet toch zijn eigen , Italiaanse, stempel te drukken. Zeker één van de betere films in zijn soort.