She Diao Ying Xiong Chuan (1977)

Alternatieve titels: Kung Fu Warlords | Shaolin Archers | The Brave Archer

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Cheh Chang
met Sheng Fu, Shen Chan en Sheng Chiang

Een weeskind is geadopteerd en wordt opgevoed door een groep kung-fu meesters die beslissen om hem hun respectievelijke vaardigheden aan te leren. Maar als hij opgroeit blijkt hij verre van goed te zijn in kung-fu, tot frustratie van zijn leraars. Hij beslist daarom dat het tijd is om te reizen en te proberen zijn ervaringen wat uit te breiden. Zijn eerste escapade is een ontmoeting met een ondeugende bedelaar waarmee hij medelijden heeft en waarvoor hij de rekening betaald als hij in de problemen raakt. De bedelaar is echter niet wie hij lijkt en maakt zichzelf bekend als een 'zij'. Zij is niet eender welke 'zij', maar de dochter van een invloedrijke ambtenaar, die bekend staat door zijn ongelovelijke kung-fu. Maar voor hij haar hart probeert winnen en met haar wil trouwen, neemt hij eerst een besluit dat helemaal niet in goede aarde valt bij zijn oude meesters.