Marmorera (2007)

Zwitserland
Thriller

geregisseerd door Markus Fischer
met Anatole Taubman, Mavie Hörbiger en Eva Dewaele

In de vroege jaren '50 wordt in het Alpengebied het dorpje Marmorera en de omliggende vallei onder water gezet als gevolg van een dam project. Zelfs nu nog wordt het verzonken dorp zijn rust niet gegund. Wanneer een onbekende en verwarde jonge vrouw gered wordt uit het Marmorera-meer, wordt zij al snel een raadselachtig figuur voor een groep psychiaters in Zurich. Eén van hen, Simon Cavegn, zelf oorspronkelijk uit Mamorera, behandelt de jonge vrouw en hij begint daardoor langzaam het donkere geheim van Marmorera te ontdekken.