Les Hommes de Piaf (2003)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Xavier Villetard
met Edith Piaff, Charles Aznavour en Georges Moustaki

Van 1936 tot haar dood in 1963 schreef Edith Piaf 850 brieven aan Jacques Bourgeat, een vertrouweling. In die ongepubliceerde brieven vertelt de Franse zangeres over haar liefdesleven en laat ze in haar ziel kijken. Piaf had een groot aantal levensgezellen, van Raymond Asso over Yves Montand, Marcel Cerdan, André Pousse, Eddie Constantine en Georges Moustaki tot Paul Meurisse. Xavier Villetard volgt het spoor van Piafs liefdes aan de hand van passages uit de brieven, beeldfragmenten en getuigenissen van onder meer Charles Aznavour, Paulette Coquatrix (oud-directrice van de Parijse Olympia), André Pousse en Georges Moustaki.

Speedy