Purple Violets (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Edward Burns
met Selma Blair, Patrick Wilson en Edward Burns

Patti Peterson (Selma Blair) is een ongelukkige dertiger in New York City, die haar droom om schrijfster te worden heeft moeten opgeven. Toch blijft het verlangen om ooit een groot auteur te worden, helemaal als ze haar eerste liefde Brian (Patrick Wilson) - zelf een succesvol misdaadschrijver - weer ontmoet. Die bewuste avond is ze uit met haar beste vriendin Kate (Debra Messing). Brian is op stap met zijn vriend Murphy (Edward Burns), die weer een relatie heeft gehad met Kate. Als de vier verhalen ophalen over vroeger, wordt Patti opnieuw verliefd op Brian. Maar ze komt ook tot de ontdekking dat de problemen van toen nog niet zijn opgelost.

Wanneer gaat er eindelijk weer eens een keer een film van Burns hier in de bioscoop draaien?

Is dat ooit wel eens gebeurd dan? Typisch zo'n regisseur die geruisloos films maakt tot ze een keer op TV komen lijkt het.

Alleen met The Brothers McMullen, z'n eerste 13 jaar geleden. Maar vind Burns uitermate geschikt voor de filmhuizen. Zo nu en dan zelfs voor de grotere bioscopen, alhoewel ik me afvraag of er écht veel publiek op af zal komen.

avatar van notorious_kim
ziet er nog een leuke film uit, zo voor een ontspannende namiddag, ik had er nog nooit van gehoord. Waneer wordt deze gereleased?

In Nederland komt ie meteen op dvd, helaas...

Deze film leek me erg leuk...maar ik heb me vergist.
Ik vond er niet veel aan... trage film waarin weinig tot niets gebeurd.
2**

Leuke wegkijkfilm, maar niet meer dan dat. Weinig echte diepgang...het verhaal kabbelt wat voort, zonder enige actie of spanning.

Geneuzel over relaties kan je meestal wel aan Burns overlaten en ook dit keer slaagt hij er weer in, alhoewel het niet Burn's beste is.

avatar van alec
gotti schreef:
... alhoewel het niet Burn's beste is.

Mee eens. Burns laat de rollen van Blair en Wilson van een menselijke kant zien, de overige rollen zijn uitvergrote karikaturen: daar gaat hij de mist in.
Het verhaal is matig, het idee is goed, de uitwerking is echter middelmatig.
Enig plupunt is dat Blair een verademing is om te zien.
Een *2.5

avatar van wwelover
De tweede film van Edward Burns als regisseur die ik zie, en eigenlijk heb ik hetzelfde gevoel over deze film als over The Groomsmen, het is geen slechte film, maar het wordt nooit echt bijzonder. Het verhaal is geinig, maar niet speciaal. Ik heb net als bij The Groomsmen het gevoel gehad naar een soort van serie te kijken. Qua montage en muziek had ik dat eigenlijk ook. Cast is wel okay, vooral Watson en Blair zijn goed. Burns en Messing komen, met name door hun karakters in de film wat minder realistisch over.

avatar van ella9084
Relatiefilm, best goed gedaan. Acteurs zijn in orde, regie idem.

avatar van soom
She's the One beviel niet. Toch onbewust Edward Burns een 2e kans willen geven, want Purple Violets lag heel lang te wachten om gezien te worden. Moet zeggen, dit beviel beter dan She's the One. Selma is leuk, Patrick is zoals altijd onweerstaanbaar. Ik heb een enorm zwak voor die vent, hij is gewoon zo leuk! Goede acteur en een charme die mij altijd wel aanspreekt. Nooit een straf om een film met Patrick te zien in elk geval.

Verhaal is leuk en fijne en mooie liedjes maken het af. Mooi gedaan. Op een rustige, kalme manier komt het verhaal tot leven, en blijft op een aangename manier hangen.