Danslärarens Återkomst (2004)

Alternatieve titel: The Return of the Dancing Master

Zweden / Denemarken / Duitsland
Thriller / Misdaad
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Stephan Apelgren
met Jonas Karlsson, Lia Boysen en Douglas Johansson

Herbert Molin, oud-politieagent, wordt op brute wijze vermoord. Vriend en ex-collega Stefan Lindman reist af naar het Noord-Zweedse plaatsje Härjedalen, waar Molin in zijn afgelegen boerderij op brute wijze vermoord is. Op de plaats van de moord worden vreemde bloederige sporen aangetroffen: het blijken de basispassen van de tango te zijn.

avatar van Leviwosc
Deze film net gekocht bij Blokker voor € 4,99 de plot klinkt veel belovend.

Ik ben erg benieuwd en ga de film straks kijken.

avatar van xangadix
Cool, dat er ergens in de film een jazzband het Oboema & José liedje speelt..!

avatar van carlak
vrij duistere film die erg sterk doet denken aan Millennium 1 (overigens is die later) . Beetje veel donkere opnamen, slechte regie door al die scenes te laten beginnen met een auto die komt aan rijden. Niet erg verrassend verhaal, redelijk geacteerd

avatar van dutchtuga
Aardig filmpje dat een goed sfeertje kent, maar een plot kent die spannender had gekund. Acteerwerk is prima.

He, dit boek heb ik gelezen. Wil ik graag eens zien. Hoe kom je er aan dutchtuga?

avatar van Crook
Nu bij de mediamarkt voor 5 euro in een box van Lumiere; de zogenaamde dark collection, met nog 2 andere Scandinavische films! Als je die koopt, niet de achterkant lezen! Daar staat een enorme spoiler op die de eerste helft van de film vernaait. Er staat namelijk op de achterkant dat het slachtoffer een ex-nazi was, en dat is dus nog al ruk om van te voren al te weten.

thanks!

Crook schreef:
ik heb die box gisteren gekocht welke is de beste van de drie??

Wow dank voor de tip, ga ik ook halen.

Prima scenario, mysterieus, spannend.
Scandinavisch-Duitse krimi met puike vertolkingen en een goed verhaal.
Dat het verleden van de daders én slachtoffers een nazi verleden hebben, of ermee hebben te maken gehad, maakt alles des te interessant.
Voor mij een geslaagde prent.