Tengoku no Honya - Koibi (2004)

Alternatieve titel: Heaven's Bookstore

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Tetsuo Shinohara
met Yuko Takeuchi, Tetsuji Tamayama en Karina

Kenta, een net ontslagen pianist, wordt wakker in een boekwinkel in de hemel nadat hij de avond ervoor zich heeft bezat in een café. Hij is niet dood. De boekwinkel heeft hem 'aangenomen' om er een korte tijd te werken. De andere bewoners van de hemel zijn al wel overleden en maken zich klaar voor het volgende leven. Aangezien elk mensenleven 100 jaar duurt leven ze, nadat ze gestorven zijn op aarde, de resterende jaren in de hemel.

avatar van NKyou
Aardig concept, dat leuk wordt uitgewerkt. Film blijft de hele tijd boeien en heeft een aantal prachtige scenes. Het einde is echter net iets te cheesy en dat is zonde. Ruime 3,5*

avatar van Villevalo23
Ik sluit me helemaal aan bij NKyou. Prachtige muziek en een wat mysterieus sfeertje zorgen voor een meer dan aardige film!

avatar van Observator
Hana-Bi

Dat is nog eens opwerken naar een climax.
Prachtig hoe alles op het eind bij elkaar komt.

Leuk principe van een hemelse en een aardse verhaallijn. Lekkere pianomuziek. Opvallend prettige chemie tussen de acteurs, die ook prima acteerwerk afleveren.
Geen ontzettend indrukwekkende, maar wel meer dan prima uitgewerkte film.

Tweede film, maar eerste langspeelfilm van Shinohara, die ik zie.
Maakt benieuwd naar meer.