• 8.257.139 stemmen

Tengoku no Honya - Koibi (2004)

Drama / Romantiek | 111 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Alternatieve titels: Heaven's Bookstore / 天国の本屋

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Tetsuo Shinohara

Met onder meer: Yuko Takeuchi, Tetsuji Tamayama en Karina

IMDb beoordeling: 6,4 (348)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Tengoku no Honya - Koibi

Kenta, een net ontslagen pianist, wordt wakker in een boekwinkel in de hemel nadat hij de avond ervoor zich heeft bezat in een café. Hij is niet dood. De boekwinkel heeft hem 'aangenomen' om er een korte tijd te werken. De andere bewoners van de hemel zijn al wel overleden en maken zich klaar voor het volgende leven. Aangezien elk mensenleven 100 jaar duurt leven ze, nadat ze gestorven zijn op aarde, de resterende jaren in de hemel.

imageimageimage

avatar van NKyou

NKyou

Aardig concept, dat leuk wordt uitgewerkt. Film blijft de hele tijd boeien en heeft een aantal prachtige scenes. Het einde is echter net iets te cheesy en dat is zonde. Ruime 3,5*

avatar van Villevalo23

Villevalo23

Ik sluit me helemaal aan bij NKyou. Prachtige muziek en een wat mysterieus sfeertje zorgen voor een meer dan aardige film!

avatar van Observator

Observator

Hana-Bi

Dat is nog eens opwerken naar een climax.

Prachtig hoe alles op het eind bij elkaar komt.

Leuk principe van een hemelse en een aardse verhaallijn. Lekkere pianomuziek. Opvallend prettige chemie tussen de acteurs, die ook prima acteerwerk afleveren.

Geen ontzettend indrukwekkende, maar wel meer dan prima uitgewerkte film.

Tweede film, maar eerste langspeelfilm van Shinohara, die ik zie.

Maakt benieuwd naar meer.

Onderhond

Niet verkeerd.

Deed me wat denken aan Koreeda's After Life, al is deze dan wel iets sentimenteler. Dat is vooral in het begin een beetje lastig, maar eens daaraan gewend ontvouwt zich toch een best aardig filmpje. Geen meesterwerk, maar wel een makkelijke aanrader voor de liefhebbers van Japanse dramas uit deze eeuw denk ik.

Visueel is het best netje. Shinohara is niet meteen de subtielste regisseur, maar toch weet hij een fijn sfeertje te scheppen. In Breathe In, Breathe Out slaagde hij daar ook al in, al was die film nog wel een beetje effectiever. Hier gaat hij soms een beetje over de schreef, waardoor sommige momenten wat van hun kracht verliezen.

Verder ook degelijk geacteerd, soundtrack is aardig en de film voelt vooral erg luchtig en warm aan. Misschien dat ik de film in z'n tijd nog wel een halfje extra gegund had, vanwege enkele memorabele momenten, maar nu blijf ik steken op een respectabel halfje lager. Heb er mij best mee geamuseerd.

BBarbie

Vriendelijke film over het herstel van voortijdig afgebroken carrières. Het magische sausje met de schakeling tussen hemel en aarde geeft de gelaagde film extra cachet.

Erg mooie dubbelrol van Yūko Takeuchi, die in het licht van deze film bezien saillant genoeg in september 2020 uit het leven stapte.