H2O (2004)

Alternatieve titel: H2O: The Last Prime Minister

Canada
Thriller / Drama
240 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Charles Binamé
met Paul Gross, Leslie Hope en Guy Nadon

Vlak voor moeilijke besprekingen met de Minister van Buitenlandse Zaken van Amerika komt de Canadese premier om bij een ongeluk. Zijn zoon Tom keert terug naar Canada om de begrafenis van zijn vader bij te wonen. Daar houdt hij een meeslepende toespraak die hem in de politiek doet belanden en uiteindelijk wordt hij ook premier. Uit onderzoek naar de dood van z'n vader blijkt echter dat het geen ongeluk was en dat hij misschien vermoord is. Hierbij komen bewijsstukken boven tafel waaruit blijkt dat er een plan bestaat om één van Canada's belangrijkste rijkdommen, water, te verkopen.

Prachtige film !!!!!!
Mooie scene's en goed acteerwerk