Espiritismo (1962)

Mexico
Horror / Mystery

geregisseerd door Benito Alazraki
met Beatriz Aguirre, Augusto Benedico en Antonio Bravo

Een feestmaaltijd neemt een sombere wending wanneer Louis en Mary Howard aan een seance deelnemen. Hun gastheer, medium Elvira, waarschuwt het paar dat 8 April het begin van een tragische periode in hun leven zal inluiden, en waarschuwt hen voor een ontmoeting met niet-menselijke wezens die over buitengewone krachten beschikken. De datum in kwestie is juist hun 20ste huwelijksverjaardag en op het einde van de avond van viering vraagt hun zoon, Rodolpho hen om een lening van 4.000 dollar voor de financiering van een nieuwe bedrijfsonderneming. Kort nadien begint een eerste tragedie, en de voorheen sceptische Mary begint meer en meer te vrezen voor hun toekomst.