The Listening (2006)

Italië
Drama / Thriller

geregisseerd door Giacomo Martelli
met Maya Sansa, Andrea Tidona en Michael Parks

In een afgelegen spionage complex heeft de NSA (National Security Agency) de technologie ontwikkeld waarmee telefoons op afstand als zenders kunnen worden geactiveerd, of deze nu aan staan of niet. Wanneer de documenten van deze technologie per ongeluk in het bezit komen van Francesca Savelli wordt zij het doelwit van een genadeloze achtervolging. Francesca moet ten koste van alles gevonden worden voordat de documenten openbaar kunnen worden gemaakt. Om het geheim te onthullen en zodoende haar leven te redden bedenkt ze samen met een oud medewerker van de NSA een plan om via de computer in te breken in het beveiligingssysteem van de NSA. Echter, hiermee verraadt ze haar locatie, waarna de klopjacht opnieuw begint.

avatar van Erwinner
De hoes klopt niet met de nederlandse versie!

Raffael77
Jammer van de lage stemmen. Goede film met prima acteer werk.
Geeft een kijkje achter de schermen hoe het afluisteren is onstaan wereld wijd. De Amerikanen zijn niet altijd even wijs met hun besluit maar ik kan toch wel zeggen dat ze behoorlijk intelligent zijn op dit gebied en meer van dat soort zaken. 4,5

avatar van Sergio
Het gegeven is best aardig, maar over afluisteren en andere zaken op dat gebied zijn al goede films gemaakt,(o.a. Enemy of the State) , m.a.w. niks nieuws onder de zon. Ik vind dat er vrij slecht wordt geacteerd zeer zeker door Michael Parks, je moet er bijna om lachen.

Best goeie film. Zitten niet zozeer echt spannende stukken in, danwel een aantal stukken waarbij je denk van "ah zo werkt dat dus" Heb de hele film afgekeken, en was aan het einde nog steeds geboeid.

Het blijft natuurlijk intrigerend om te weten dat er dus technieken bestaan om ons aan alle kanten in de gaten te houden zonder elke dag dat in je achterhoofd te houden als je je mobiel aanzet.

Dat gegeven maakt de film leuk om naar te kijken. Het acteerwerk is niet slecht, al zullen er voor deze film geen oscars vergeven worden. Al met al weer een leuk filmpje om te kijken op een eenzame zondagavond, maar verwacht geen vuurwerk!

avatar van T.Bos
Samenvatting hierboven zet je weer eens op het verkeerde been. Francesca bedenkt niks, is alleen maar slachtoffer. NSA-figuur is de hoofdrolspeler. Interessant gegeven, beetje raar uitgewerkt. Bij vlagen onrealistisch. SF op zn 21ste eeuw. Kan we weinig voorstellen van een spion en spionagediensten bij deze rare ouwe mannetjes. Dat je de NSA zo makkelijk in je zak steekt, lijkt me ook puur fantasie.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Tja, van zijn geloofwaardigheid moet deze film het inderdaad zeker niet hebben. The Listening ziet er goed en verzorgd uit, bevat een paar uitstekende beelden en de niet al te bekende cast levert uitstekend werk af. Vooral Michael Parks heeft me aangenaam weten te verrassen met een sterke hoofdrol.

De film begint erg aardig met een reeks sfeervolle en goed uitgevoerde momenten en schrijver en regisseur Martelli weet het plot met aardig wat gemak 100 minuten lang boeiend te houden. Na ongeveer een uur begint het 'yeah right'- gevoel soms wel iets teveel de overhand te nemen, maar het wist mij gelukkig nergens echt te storen.

3 ruime sterren.

avatar van Frankeermachine
Ik vind dat er uit dit onderwerp meer valt te halen dan dit verhaaltje. Ik vond dat 'burning' wel interessant en had er nog nooit van gehoord.

Leuk om één keer te bekijken, maar zeker geen hoogvlieger!

avatar van komerad
leuke kijkfilm meer niet

avatar van xxc
xxc
Hmm.. matig.

The listening was, dacht ik, een spannende thriller over de regering en het afluisteren van onze telefoons etc. Nou, daar had ik het dus fout, het was de NSA.

Ontzettend saaie en slome film. Het komt gewoon totaal niet op gang.

Het enige moment dat ik echt even met spanning zat te kijken was toen Francesca Savelli door dat geluid doof werd, dat was wel even angstaanjagend.. Maar daar hebben we het dan ook mee gehad.

De film begint goed, dat ze het uitleggen en dat ze het boek stelen.. maar nee, helaas ging het alleen maar bergafwaarts.

Voor mij was het een film waar je je door heen moest slepen.. Ik had heel vaak de neiging om hem af te zetten, of iets anders te gaan doen..

De vertolkingen in deze film zijn niet altijd schitterend, maar het verhaal is wel redelijk boeiend, al ontbreekt het wel aan wat actie.
Het verhaal heeft wel iets bijzonders, het is fictief maar wel gebaseerd op bestaande technologie, want de film wel interessant maakt.

avatar van Left4Dead
Vind dit nog altijd een heerlijke film. Lekker traag en een groot bedrijf wordt te kak gezet.
Soms drama maar lekker traag tempo waar je van moet houden, ik dus wel.
Leuke cast met Michael Parks die voor mij zijn rol prima neerzet.

Vaak gezien en zal ik nog vaak bekijken, waarom precies kan ik niet uitleggen maar ik voel de film aan.