Zimmer 13 (1964)

West-Duitsland / Denemarken / Frankrijk
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Harald Reinl
met Joachim Fuchsberger, Karin Dor en Richard Häussler

In een nachtclub worden moorden gepleegd op de dames die daar werkzaam zijn. Het blijkt het werk van een seriemoordenaar te zijn. Detective Gray begint een zoektocht naar de dader, en komt terecht in een wereld van gangsters, maar de moordenaar van de vrouwen blijkt onvindbaar, terwijl hij op het punt staat zijn volgende moord te plegen.

Een van de betere Edgar Wallace verfilmingen met weer onze held Joachim Fuchsberger in de hoofdrol het vrouwelijke schoon kunnen we aan de donkerharige Karin Dor toe vertrouwen.

avatar van frolunda
HIER SPRICHT EDGAR WALLACE..........ik weet het,het stelt allemaal niet zoveel voor maar de Wallace films blijven erg vermakelijk.Vooral van de sfeer en de muziek kan ik erg genieten.Goede film uit de serie.