El Monte de la Brujas (1972)

Alternatieve titel: The Witches' Mountain

Spanje
Horror

geregisseerd door Raúl Artigot
met Patty Shepard, Monica Randall en Cihangir Gaffari

Een fotograaf en zijn vriendin reizen door de bergen om verslag te doen van een legendarische behekste bergtop. Wanneer zij s'avonds bij een kasteel aankomen om te overnachten, blijkt dit kasteel de thuisbasis te zijn van een groep heksen die de bergtop als hun terrein beschouwen en niet van buitenstaanders houden.

avatar van Mac Hammer Fan
Het kasteel waar ze overnachten is een gewoon huis hoor. "El Monte de la Brujas" kreeg een prijs op het Festival van Sitges in 1972. Toch blijft het een ondermaatse griezelfilm met een verwarrend en soms onbegrijpelijk plot. Slechts sporadisch is er een wat bevreemdende sfeer aanwezig.

avatar van kirk douglas
vreemde film.
goed vond ik hem echter niet.
het verhaal is soms erg traag en een andermaal lijken er stukken te ontbreken.
de film springt van de hak op de tak zonder veel verklaring te geven.

niet veel aan.