The Brain Machine (1977)

Alternatieve titel: Mind Warp

Sciencefiction

geregisseerd door Joy N. Houck Jr.
met Gerald McRaney, James Best en Barbara Burgess

Vier mensen met compleet verschillende achtergronden doen als vrijwilligers mee aan een experiment dat hun hersenen zal manipuleren. Daarbij worden de kandidaten blootgesteld aan hun diepste angsten, wat leidt tot onvoorziene consequenties.

avatar van wendyvortex
Cheapy SF-thriller.
Redelijk aardig plot zorgt er voor dat het tenauwernood allemaal nog kijkbaar blijft.
Qua cinematografie houdt het allemaal niet over, maar ook net allemaal niet slecht genoeg voor ferme turkey-status (al hangt de microfoon een paar keer duidelijk zichtbaar in beeld).
Let rond het einde wel even op de man die de nieuwslezer een bericht aangeeft: Dat leek wel....Elvis!!