The Masque of the Red Death (1989)

Horror

geregisseerd door Alan Birkinshaw
met Herbert Lom, Michelle McBride en Frank Stallone

De excentrieke miljonair Ludwig (Herbert Lom) houdt een gemaskerd bal in zijn enorm 18e-eeuws kasteel. Alle gasten zijn rijke en beroemde mensen, die een groot deel van hun roem en rijkdom te danken hebben aan de mysterieuze miljonair. De ambitieuze journaliste Rebecca Stephens (Michelle McBride) weet, door middel van een vervalste uitnodiging, binnen te komen, om op deze manier exclusieve foto's te kunnen maken van actrice Elaina Hart (Brenda Vaccaro). Het duurt echter niet lang voordat het bal wordt verstoord: een gemaskerde maniak brengt de gasten één voor één gruwelijk om het leven.

Had heel lang geleden gezien, is een remake uit de jaren 60, maar dan in een moderne jasje.

avatar van Mac Hammer Fan
Een stervende miljonair besluit een laatste feest te geven op zijn kasteel. Maar zijn gasten worden het slachtoffer van een gemaskerde moordenaar gehuld in een kapmantel.
Low budget en een script dat maar heel losjes gebaseerd is op E.A. Poe's gelijknamige kortverhaal. Geef mij maar Corman's gelijknamige MGM Production uit de jaren zestig in de plaats. Alleen Herbert Lom weet met zijn vertolking nog iets te redden, hij verving Jack Palance die oorspronkelijk voor zijn rol was aangeduid. Gedraaid in Zuid-Afrika.