Groen Is Toch de Mooiste Kleur voor Gras (2007)

Nederland

geregisseerd door Guido van Driel
met Rob Spierenburg, Sanne Vogel en Wimie Wilhelm

Een weinig pretentieuze en onverstoorbare man blijkt een sensitiviteit en opmerkzaamheid te bezitten die men op het eerste gezicht niet zou verwachten. Deze karaktereigenschappen leiden ertoe dat een dagje fietsen, ogenschijnlijk een weinig avontuurlijke aangelegenheid, in een dag vol betekenis verandert.

Iemand deze opgenomen? Had een timer gezet, maar blijkt nu RTL 7 op te nemen ...

Nope helaas.

Nogal onevenwichtige film. De scénes tijdens het fietsen (en dan met name die met Sanne Vogel) zijn schitterend, alhoewel de, bij tijd en wijle, Warmerdamiaanse dialogen niet altijd even goed werken. De scénes in de stad daarentegen doen wat rommelig aan (vooral qua montage; snap de gedachte erachter waarschijnlijk wel, maar mooi wordt het er niet van) en naar het einde toe blijft het mij allemaal een beetje te veel in het midden.
Ik zie potentie, maar die komt in deze film helaas nog niet tot uiting.

avatar van Mug
Mug
2,75*. Potentie inderdaad, de hoofdreden waarom ik naar boven afrond, als soort van aanmoediging.

Het begin (de bandenplak-sequence) vond ik niet echt geslaagd, wellicht iets te gemakkelijk en flauw. Maar daarna ging het de goede kant op, met de sequence met Sanne Vogel. Dat vond ik echt schitterend en 'groen'. De sequence in Amsterdam is aardig, te veel onzinnige momenten die 'het absurde' wegwuifden.

Van Warmerdam werd reeds aangehaald door gotti, die invloed is zeker terug te vinden. Ik verleen groen licht aan Guido van Driel

Quido schreef:
Is ie ook niet ergens terug te kijken via internet? (kan hem nergens vinden, maar wie weet)

Ah mooi, dankjewel! Zocht daar al op de film, maar vond hem niet

Nu ook op uitzendinggemist.nl

neo (crew)
Vooral de stukken in de polder waren erg leuk en mooi. Er bekroop mij het gevoel van een alledaagse dag met bijbehorende kalmte. Daarna werd het stukken minder. Verdere bedoelingen van de film leek ik niet echt te snappen, en het kwam rneer an op een aangename sfeer, soms wat fijne dialogen en vooral aandacht voor het visuele. 2.5 sterren

Ik ging stuk bij de scenes met Wimie Wilmink, wat een geweldige actrice! Sanne Vogel acteerde niet naturel.

avatar van De Mees
Guido van Driel staat op imdb alleen als scenarist.

avatar van narva77
Sanne Vogel had trouwens wel een beetje last van cellulitis.
Dat was toch Sanne Vogel?