Le Candidat (2007)

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Niels Arestrup
met Yvan Attal, Clotilde de Bayser en Stefania Rocca

Vlak voor de presidentsverkiezingen van een Europese staat, moet Michel Dedieu (Yvan Attal) op staande voet de kandidaat van zijn partij vervangen. Na de eerste ronde begint hij blinksemsnel met zijn verkiezingscampagne. Geen sinecure, want aan zijn imago valt nog heel wat te veranderen...

avatar van Darbie
Voor een televisie-film zag 'Le Candidat' er bijzonder goed uit. Toch bleef het een film op afstand, een film die je bij de aftiteling alweer vergeten bent.

De Nederlandse variant op dit thema 'De Mannetjesmaker' (1983) overtuigde - alhoewel met veel minder middelen gemaakt- duidelijk beter.