The History of Mr Polly (2007)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gillies MacKinnon
met Lee Evans, Anne-Marie Duff en Richard Coyle

Mr. Alfred Polly leeft rond 1910 in de Engelse pronvincie Kent. Hij is bijzonder ongelukkig, zowel in zijn werk, als in zijn huwelijk. Alfred besluit daarom alles achter zich te laten en gaat op reis om een gloednieuwe start te maken.

avatar van Morgana7
In tegenstelling tot de andere stemmers, heeft deze film mij wel aangesproken.
Ondanks dat ik de hoofdpersoon niet ontzettend sympathiek vind, kon ik hem wel begrijpen, en leefde toch op een bepaalde manier met hem mee. En de meeste gebeurtenissen konden me wel raken.
Verder vind ik dat er een interessante gedachte in zit, namelijk dat je naar zoveel dingen kunt verlangen die onbereikbaar voor je zijn, terwijl je soms niet beseft dat je beter blij kunt zijn met de dingen die je wel kunt hebben.

Een goede film! 4*

avatar van nightbreed
Erg flauwe film die komedie en drama niet tot een mooi geheel weet te smelten. Polly deed me denken aan een slap aftreksel van een pratende Charlie Chaplin. Ik vond hem ook vreslijk acteren.