• 8.262.364 stemmen

The History of Mr Polly (2007)

Drama | 120 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gillies MacKinnon

Met onder meer: Lee Evans, Anne-Marie Duff, Richard Coyle

IMDb beoordeling: 6,8 (200)

Plot The History of Mr Polly

"Fate Can Give You a Second Chance"

Mr. Alfred Polly leeft rond 1910 in de Engelse pronvincie Kent. Hij is bijzonder ongelukkig, zowel in zijn werk, als in zijn huwelijk. Alfred besluit daarom alles achter zich te laten en gaat op reis om een gloednieuwe start te maken.

avatar van Morgana7

Morgana7

In tegenstelling tot de andere stemmers, heeft deze film mij wel aangesproken.

Ondanks dat ik de hoofdpersoon niet ontzettend sympathiek vind, kon ik hem wel begrijpen, en leefde toch op een bepaalde manier met hem mee. En de meeste gebeurtenissen konden me wel raken.

Verder vind ik dat er een interessante gedachte in zit, namelijk dat je naar zoveel dingen kunt verlangen die onbereikbaar voor je zijn, terwijl je soms niet beseft dat je beter blij kunt zijn met de dingen die je wel kunt hebben.

Een goede film! 4*

avatar van nightbreed

nightbreed

Erg flauwe film die komedie en drama niet tot een mooi geheel weet te smelten. Polly deed me denken aan een slap aftreksel van een pratende Charlie Chaplin. Ik vond hem ook vreslijk acteren.