A Thousand and One Nights (1945)

Alternatieve titel: 1001 Nights

1 stem

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Alfred E. Green
met Cornel Wilde, Evelyn Keyes en Phil Silvers

Op de vlucht voor de soldaten van de Sultan, nadat hij met diens dochter zat te flirten, krijgt Aladdin een olielamp in bezit. Zodra hij over die lamp wrijft, verschijnt de geest Babs. Aladdin gebruikt de wens die hij mag doen om zich voor te doen als een bezoekende prins die om de hand van de prinses vraagt. Wat hij niet weet is dat de kwaadaardige tweelingbroer van de Sultan de troon heeft overgenomen, en dat iemand anders achter de lamp aan is. Ook blijkt Babs te zijn gevallen voor Aladdin en wil zij de plannen van Aladdin dwarsbomen.