Exit (2006)

Zweden
Thriller

geregisseerd door Peter Lindmark
met Mads Mikkelsen, Kirsti Torhaug en Alexander Skarsgard

Thomas Skepphult heeft alles wat een man zich kan wensen: Rijkdom, een mooie vrouw en dochter en een stevige reputatie in de zakenwereld. Samen met Wilhelm Rahmberg, runt hij een succesvolle onderneming. Thomas en Wilhelm staan op het punt om de grootste deal van hun leven te bezegelen. De volgende dag wordt Wilhem vermoord aangetroffen. De politie ontdekt een document waarin staat dat wanneer één van de partners overlijdt, de andere de enige eigenaar wordt van de onderneming. Dat maakt van Thomas meteen de hoofdverdachte. Terwijl de politie op hem jaagt, probeert hij de moordenaar te vinden en zijn eigen familie te redden van de maniak die hem de moord in de schoenen schoof.

heeft iemand enig idee waar je deze film kunt kopen? Alle opties zijn welkom.

avatar van Mads Smikkelsen
Ik sluit me bij de vorige spreker aan!!!! AUB INFO.......................!!!!!!!!!

avatar van Mads Smikkelsen
Ik heb hem gekocht via Ebay, in Duitsland, geen ondertiteling maar voor mij was dat geen bezwaar, ik versta toch geen Deens. Voor € 5,00 was hij in mijn bezit.
Goeie thriller, blijft spannend tot het eind, goed geacteerd door Mads Mikkelsen, al ben ik natuurlijk niet helemaal objectief over Madsss!!

neutelaar

avatar van nightbreed

avatar van Roelandus

SNEU !

avatar van Jennekes
zweedse film nee dankje hude bude knude

Tja, dan mis je toch iets in je leven. Zeker met zo'n goede film die van begin tot eind spannend is en ook nog eens een verrassend einde in petto heeft. Zweedse films zijn over het algemeen van goede kwaliteit en deze in het bijzonder.

avatar van Toontje35
Het verhaal was in het begin wat warrig. Maar verder boeide de film prima. Spannend. Vaart erin

avatar van Cleanshot
Goede thriller, zeker wel boeiend.

avatar van jarno1975
Ik begin de Scandinavische cinema steeds meer te waarderen. Dit was wederom een sterke film met Mikkelsen. De film komt wat traag op gang maar na een half uur komt de vaart, en de spanning, er goed in met nog een verrassende plotwending op het eind.

avatar van Norman Mailer
Ietwat afstandelijke thriller, die nergens gaat vervelen. Gewoon 'wel oké' – dat werk.
Het, mijns inziens, bóvengemiddelde acteertalent van zowel Mads Mikkelsen als Alexander Skarsgard was ook in Exit reeds evident.

avatar van hoffhaan
Een Thriller die lekker wegkijkt. Niks mis mee. 3.5

avatar van Left4Dead
Prima film die gedragen wordt door een dito cast, die een gedegen complot uit de doeken doet.
Lekker tempo waardoor waarlijk snel, anderhalf uur van je leven voorbij vliegt.
Het verhaal is leuk, de spanning is goed in beeld gebracht.

3,5**

Tegenvallende film waarin de zakenpartner van een zakenman vermoord wordt op de vooravond van een grote deal. Een redelijk ingewikkeld plot dat hier en daar ook wat rommelig gebracht wordt, waardoor het geheel de nodige spanning mist. Bovendien zijn de personages maar mager uitgewerkt (iets wat de altijd goed acterende Mads Mikkelsen niet weet te verbloemen).

avatar van sorbonne
Goed verhaal , beetje rommelig , dus daar moet ik de sterren snoeien .
Ik apprecieer Zweedse films enorm omdat de meeste films uit deze regio's meer de normale mens gaan neerzetten. Niet de Amerikaanse colgate spierbundel macho types in hoofdrollen gaan pompen die dan een woordenschat hebben waarin het F. woord 10 keer voorkomt in een zin van 11 woorden .
Pasop ik wil daarmede geen afbreuk doen op Hollywood want er zitten parels tussen maar jullie begrijpen wel.....