Anno Zero - Guerra nello Spazio (1977)

Alternatieve titels: Battle of the Stars | Battle Force 2000 | Cosmo 2000 - Battaglie negli Spazi Stellari

Italië
Sciencefiction

geregisseerd door Alfonso Brescia
met John Richardson, Yanti Somer en West Buchanan

Mike Leighton en zijn team van astronauten landen op een planeet waar de bevolking geterroriseerd wordt door op hol geslagen machines. Leighton besluit de bevolking te helpen in hun strijd. Bovendien ligt deze planeet ook nog eens op ramkoers met de aarde.

helaas is dit geen leuke film. Het verhaal zou veel kunnen bieden (goeie Startrek TOS aflevering zou het beter gedaan hebben), maar wat vooral zichtbaar is is het studiodecor waar wel aandacht aan is besteed en enkele mooie effects (meteorieten) maar alles is zo closeup en zo niet echt dat het afleid. De astronauten zijn niet leuk om naar te kijken. Het budget is er dus vanaf te zien. Tijd voor een remake.

avatar van Legan
Aan de film is overduidelijk te zien dat het budget laag was. Matige decors & kostuums, slap geacteerd, matige dialogen, soms erg stompzinnige muziek, ... Als je had gezegd dat het 'n B-film uit de jaren '50 was, had ik het gelijk gelooft. Ondanks de vele dialogen was het toch onderhoudend, nooit saai en soms lekker camp.

avatar van wendyvortex
Regisseur Alfonso Brescia dacht wel even een Star Wars-achtige film te kunnen maken met nul budget.
Da's dus niet gelukt.
Wel een bizarre variant op Star Trek is het geworden.
Om te besparen op decors is de film afwisselend heel donker en in close-up gefilmd.
Wel mooie achtergronden met kerstlichtjes en dia's.
Mooie rookbommen en overduidelijke schaalmodellen.
De grote boze alien-computer heeft wel wat weg van een fruitautomaat.
En de soundtrack lijkt wel een duel tussen Fokke Asma en Wendy Carlos, daarbij nog opgeleukt met allerlei ruimtechip-apparatuur die voornamelijk heel veel lawaai maakt.
SF-troep, maar van ongekend niveau.
Liefhebbers van zo-slecht-dat-het-weer-leuk-wordt-films zullen hier zeker van genieten.